Monday 11 March 2013

Tak best!


Assalamualaikum w.b.t


Harini seronok sangat sebab tak ada kelas pagi. Cuma ada kelas pukul 2 sampai 4. Seronok bukan? Sebab tu sempat lagi update blog ni. Hehe. Bila dah masuk degree ni, first thing yang aku tertanya-tanya is jadual waktu belajar macam mana. Aku tak nak la jadual yang ada lompang-lompang. You know what I mean? Jadual yang banyak kosong kat tengah. Contoh, pagi ada kelas, then gap sampai petang. Petang tu baru ada kelas. Nampak tak penat disitu? Betul kan?


Minggu kedua, jadual kelas semua dah ok, tak ada dah yang nak tukar masa semua. So, ini jadual aku





Nampak tak ade lompang-lompang tu?! Pukul 12.30-2.00 tu memang waktu rehat. So tak kisah la waktu tu. Tapi bila hari Isnin dan Rabu tu tak best. Masa gap tu kiteorang dalam dilemma nak balik kolej atau nak stay je kat Menara SAAS tu. Kalau balik kolej kena guna duit. Kalau nak stay kat Menara SAAS tu tak tahu nak stay kat mana. Nak rehat pun tak tahu kat mana. Surau? Surau sentiasa penuh. Ramai sangat dah orang bergelimpangan dalam surau tu. Lol.


By the way, baru semester ni UiTM apply Student-Centered Learning which is pelajar akan mempunyai banyak masa belajar berbanding dalam kelas. Sebelum ni ada 4 jam kelas, tapi kali ni dia reduce to 3 hours je. Universiti lain dah buat benda alah ni lama dah. UiTM je baru nak buat. Bila aku dapat tahu ada kelas yang 1 jam, rasa macam excited gila you knowwwww! 1 jam tu tak sempat mengantuk pun dalan kelas, bontot pun tak sempat panas lagi, masa dah habis. Haha


Aku harap aku boleh adapt dengan jadual waktu yang tak berapa nak best ni. InsyaAllah.


Salam

No comments:

Post a Comment