Wednesday 30 January 2013

Roses are red


Assalamualaikum w.b.t


Another 1 month lagi cuti nak habis. So, kena lah penuhkan masa terluang ni dengan benda yang bagus, eventhough sampai pukul 1 2 pagi. Haha. Yeahh, sekarang ni baru je lepas siap buat origami! :D I'm soo excited you knowww. Ape sebab aku buat origami ni? Hmmmm, macam ni cerita dia...


My cousin akan nikah nanti, and bila nikah ada lah persandingan kann. Haaa ni majlis menyambut memantu yang akan diadakan tak lama lagi. Amboi, skema sekejap ayat. Haha. Then aku ditugaskan menghias ruang untuk guest book. Kan sekarang ni kan kalau orang datang majlis, kena tulis ucapan dekat pintu depan sebelum jumpa pengantin kan? Haaaa, die minta aku tolong hias tempat tu. I call him, Abang Yu. Grrr tolong la abang yu, I'm accountant lah. Not creative enough but I'll try my best la kan.


Pikir punya pikir, rasa macam nak letak origami sikit sebahai hiasan. Guna kertas warna warni sikit ke. Biar colourful. Setakat ni yang tu je lah idea yang aku ada. Lol. Start pukul 12 tengah malam tadi, aku try lah buat origami bunga rose. Dan ini hasilnya!


TARAAAAAAAAAAAAA



2  types of roses



#1 Rose yang besegi-segi






#2 Rose yang tak bersegi-segi






Benda yang diperlukan


Mesti terkejut kan nampak spana tu. Kalau yang tak buta origami macam aku mesti dah biasa buat origami guna spana or perkakas yang lain. Spana tu nak guna buat rose yang #2. Dia digunakan untuk buat rose tu jadi nampak aluanan dia, I mean nampak la pusing-pusing sikit. Macam tu lah.





Rose yang #1 boleh jadikan kotak semula sebelum ia berkembang. (Ayat bm fail -.-)




Alhamdulillah, jadi lah juga. Yang #2 leceh sikit bila nak kemaskan dia. Tak apa lah, asalkan nampak bunga dia kan. Hehe.


By the way, kalau korang ada idea macam mana nak hiaskan meja untuk guest book, sila lah drop comment anda ye. Bantuan anda amat kami hargai. Cewahhh, ayat dalam surat rasmi! Tak nak kalah :p



No comments:

Post a Comment