Saturday 4 May 2013

Mama-s day out


Assalamualaikum w.b.t


You heard it. Mama-s day out yaww. Mama amik cuti dari jadi suri rumah tangga selama 3 hari. Cewahhh. Suri rumah pun nak cuti juga you know. Mama pergi Ho Chih Minh, Vietnam buat kali kedua. First time mama pergi masa aku form 5. Mama pergi dengan abah and adik. Aku sekolah waktu tu. Memang tak dapek la den nak ikut. Kali ni mama pergi just 2 malam, sebab pergi sana nak shopping je dengan harapan mama akan beli something untuk aku. Haha. Mama pergi dengan mak long and kak long nor. Semua mak mak. Mujur aku tak ikut, kalau tak memang tak jadi mama-s day out dah la kan. Haha


At first mama ajak aku. Aku dalam dilemma nak ikut ke tak sebab assignment, group discussion, presentation dan test kejadah semua tu. terpaksa la batalkan niat pergi shopping. Sedihnya. Sangat sedih. So, harini first day mama tak ada kat rumah. Sebelum mama pergi, adik selalu tanya mama pergi berapa lama semua. Haha. Biasa lah, sorang budak tu je yang tak pernah duduk jauh dengan mama. Yang lain dah biasa. So, harini keluar jalan jalan dengan abah beli barang abah semua and makan kat luar. Makan steamboat yaww! Masa tengah makan steamboat, mama viber hantar gambar. Mama cakap semua baju murah murah. Semua baju lawa lawa. Hmmmm rasa macam rugi pulak tak ikut. Tapi kalau ikut memang tak gerak dah la assignments aku ni haaa.


Ok lah. Tu je lah cerita untuk "Without mama at home - day 1" Cewahhh. Haha. By the way, esok ada activity menarik yang akan dijalankan! Yeay me!


Salam



No comments:

Post a Comment