Thursday 23 August 2012

Surprise visit


Assalamualaikum


What day is today? KHAMIS! Wah, dah khamis dah. Jumaat, Sabtu then Ahad. Balik kolej. OMG! Betapa malasnya nak balik uni. :(


Lets talk about yesterday! My family and I went to Kuantan. Melawat saudara lah katakan. Bertolak dari rumah around 8am. Then Alhamdulillah sampai around 10.30am. By the way, it supposed to be 2 hours only. Tapi bila aku yang drive, jadi 2 and half hours la kan. Saya masih memegang lesen P lagi ya. Bulan May 2013 baru habis lesen P. Hewhew. Lambat lagi. Bila ke Kuantan maknanya ada chance la nak ke KEMAMAN! Wohooo. *dance* Over excited okey! Tambah-tambah lagi kawan-kawan di kemaman nak pergi beraya ramai-ramai pada hari raya ke-4! Memang kena lah kan. Siapa tak happy kan. Hehe.


Ok, cerita di Kuantan tak banyak mana. Tapi cerita di Kemaman yang banyak! Tepat 11am me and my bro, Farid bertolak dari Kuantan ke Kemaman. Selamat abah bagi pinjam kereta. Hehe. Sebenarnya Farid tu nak pergi beraya rumah kawan dia tapi semua kawan dia tak ada dekat rumah. So, terpaksa la dia ikut aku pergi beraya rumah kawan-kawan aku. Meraka plan nak pergi beraya mula 10am. Aku fikir kalau aku datang 10am pun apa guna. Janji melayu kan. Faham-faham je lah. Masa on the way tu, call la Sahirah Musa nak tanya di mana. Sahirah cakap still di sekolah (tempat berkumpul). Me dalam hati "What? Cakap 10am but 11am baru nak berkumpul?!" Kan dah cakap. JANJI MELAYU. :p


By the way, Mr tak tahu yang aku ada di Kemaman. Hehe. Nak buat surprise visit la katakan. Tapi menjadi la wa kata lu! Masa on the way pergi rumah Cikgu Noraidah (I don't know how to spell her name. Sorry, cikgu :))

Texts from Apek
Apek  :Ade mane doh?
Me     :Kat mak chili, kat trafic light 


Seconds after that, Mr texts me.
Mr   :Awak dekat mana?
Me  :(HUH?! Dia dah tahu ke?) Dekat rumah sedara. Kenapa? (Tambah sikit ayat cover. Haha!) Awak dah makan?


Then senyap. At that point of time, masa Mr text me, aku terfikir, dia dah tahu ke? OMG! Tak jadi la plan nak buat surprise visit kan. Sia-sia je. Tak apa lah, aku bantai je cakap dekat rumah sedara. Lagak cool! :p


 Bila sampai rumah Cikgu, I can see Mr's face. Muka terkejut! Means my plan menjadi! Yeppy! :D And he said that dia nak menagis sebab terkejut. :)


Kami beraya banyak juga rumah. Tak terkira la juga. Sebenarnya boleh je kira berapa buah rumah, tapi aku je yang malas nak kira. *dush* Seronok sangat beraya dengan mereka semua! Bila singgah tiap rumah, no more ketupat and rendang bagai. Ada tu memang ada, tapi ada makanan sampingan macam nasi ayam, nasi minyak dan nasi dagang! *ayat putar belit* Makanan yang wajib rasa is NASI DAGANG and NASI MINYAK! Dekat Shah Alam mana ada nasi dagang and nasi minyak sesedap macam dekat Terengganu. Terengganu punya memang superb lah! Kalau ikutkan nafsu makan aku, memang nak tambah-tambah dah. Tapi dah kenyang yang melampau, tak boleh la tambah nanti termuntah pula.



6 pictures equal to 6 houses



Out of all pictures, I like this one. Ikhwan (middle) the cutest! Hehe


This is Amirah Marsyella. Anak kawan mama. She going to Canada  this 31st Aug. Bye :'(



This is Alia and Sahirah



This is Faris and Hazim

After habis semua rumah singgah, termasuk Mr's house, I'm going back to Kuantan. iSad! Masa tu kepala pening gila. Start dari rumah Aneesa Aqeela aku tak boleh nak makan dah. Sebab kepala pening gila. Tapi kalau tengok dalam gambar, aku makan je. Ye la, kita singgah rumah orang memang kena la makan but ada satu tahap tu dekat rumah Hafiezal memang dah tak boleh nak makan. Mereka semua suruh aku makan sebab popia ketam tu sedap. Niat di hati ni nak je rasa sedikit but I can't. Aku akan termuntah if aku makan juga. Sorry Hafiezal. Next time okey :)


How I drove to Kuantan? Menangis weh! Drive sambil menitik air mata sebab sakit kepala. Hanya Allah je tahu betapa sakitnya kepala. Tapi kena juga drive sebab abah suruh balik before gelap. Kalau la my bro tu ada lesen memang nak suruh dia drive dah. Alhamdulillah, walaupun sakit menyengat ni, kami selamat sampai rumah mak sedara :)


Around 10.30pm, we are heading back to Shah Alam. Bye Kemaman. Jumpa lagi :)


Salam.


2 comments:

  1. OMG. alhamdulillah selamat sampai. nanti dtg lagi kemaman!

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah. InsyaAllah kalau panjang umur, qlah datang lagi :)

    ReplyDelete