Friday 26 October 2012

Why Kemaman?

Assalamualaikum w.b.t


How is your Aidil Adha? Great? Having fun sembelih lembu? Haha. Teringat lagi masa kecil-kecil dulu, mesti pergi tengok orang sembelih lembu. Padahal bukannya ada apa-apa sangat pun. Sembelih je pn. Maybe sembelih tu kelihatan menarik kut. #eh Tapi sekarang, aku kurang pergi surau tengok orang sembelih lembu. Ye lah. Duk tengok je. Kita pandang lembu, then lembu tu pandang kita. Memang tak la kan, Tambah-tambah lagi aku ni perempuan. Takkan nak pergi sembelih itu lembu pula kan. Hehe


Why Kemaman? Why? Why? Ramai orang tertanya-tanya kenapa ic aku 11.Aku cakap tak ada slang terengganu langsung. Kalau aku cakap terengganu, orang akan gelak. Bukan sebab teruk slang terengganu aku, tapi aku cakap kelakar. Aku pun tak faham kenapa. Sampai ada orang ingat aku ni budak luar (bukan anak terengganu) and yang over lagi ada orang cakap aku ni macam lahir di Singapore. Haha


Dah la tak ada slang terengganu langsung, tapi lahir dan tinggal kat kemaman. Plus, both of my parents bukan dari kemaman. Mama from Kelantan and abah from Kuala Pilah. Haha. Ramai juga yang tanya "Macam mana kau balik kampung time raya. Dua-dua jauh" Senang jah buk. Balik gilir-gilir lah. Kita kena bertoleransi lah bab-bab macam ini. This year dah raya dekat Kuala Pilah, so next year dekat Kelantan la pula. Senang bukan?


Tapi sekarang ni aku jarang balik Kelantan tu. Jauh benor. Shah Alam ke Kelantan boleh ambil masa samapi separuh hari nak sampai situ. Alah, masa tinggal di kemaman pun jarang balik kelantan sebab abah pergi kerja and mama tak berani drive jauh-jauh and aku tak ada lesen lagi. 


Banyak pula cerita benda lain. Ok. Masuk balik topik tadi. Aku tinggal di kemaman pun sebab parents aku berjumpa di kemaman. Both of then kerja dekat KSB. Aku pun baru tahu sebabnya bulan lepas. Haha.


Main point dia dalam paragraph kat atas ni, but banyak yang melencong ke cerita lain. Haha. Ini lah serba sedikit about why my ic number is 11. :)


Salam

No comments:

Post a Comment